Suntem vorbăreţi, contactează-ne: 0735.53.00.00 E-mail: alexandru.molea @bemore.ro
Engaging people at work!

Stop-Sit-Talk!.

Noi, maeștrii evidentului, tocmai am inventat cea mai simplă metodă de comunicare de pe planetă. O metodă care poate să-ți rezolve peste 50% din problemele pe care le întâmpini în comunicarea cu cei din jurul tău, care îți va face viața mai ușoară, pe care probabil o știi și cel mai probabil nu o folosești la potențialul său maxim. În sfârșit, vei descoperi cum poți face să te enervezi mai rar la serviciu și să salvezi timpul pe care altfel l-ai fi pierdut, transmițând de mai multe ori același mesaj către aceleaşi persoane. Da, această metodă te-ar putea salva de la clasicul “vorbit cu pereții”. Atenție însă, nu se folosește în orice situație! Se recomandă celor care vor să determine o schimbare în ceilalți și în relațiile profesionale pe care le au.

Pentru a funcționa, va trebui să-ți iei adio de la următoarele metode care ne fac doar să ne pierdem timpul. Toate acestea irosesc timpul și nu aduc rezultate. Le facem natural. Important este ca pe viitor să conștientizăm că așteptările de a se schimba ceva, după una dintre interacțiunile listate mai sus, sunt total irealiste. Mesajul tău ajunge la interlocutor dar, în majoritatea cazurilor, acesta nu va avea niciun efect. Nu vei vedea modificări în comportamentul său și nici în relația pe care o aveți.

– reproșurile la adresa celorlalți;
– feedback-ul transmis din mers;
– delegarea pe grabă;
– ideile spuse pe fugă;
– informațiile transmise pe coridor;
– discuțiile la nervi.

Ce-ți propunem? STOP-SIT-TALK! De fiecare dată când vrei să comunici cu impact, trebuie să folosești doar trei pași: STOP-SIT-TALK! Da, atât de simplu.

Pasul 1 – STOP! Asigură-te că atât tu, cât și persoana cu care comunici sunteți 100% cu gândul la ceea ce discutați. Opriți-vă din orice altă activitate. Creierul nostru poate fi atent la un singur lucru odată. Nu te poți gândi la un elefant roz și la task-urile de a doua zi în același timp. Dacă vrei ca mesajul să aibă impact, nu-ți verifica e-mail-urile în același timp în care vorbești cu altcineva. De asemenea, observă dacă cealaltă persoană se poate concentra. Există vreun deadline sau o problemă care o presează? Dacă da, orice îi vei spune se va stoca doar în memoria de scurtă durată și apoi va fi uitat. Mai bine revii într-un moment în care puteți fi atenți.

Pasul 2 – SIT! Da, chiar contează să vă așezați. Astfel, creezi un cadru prin care demonstrezi că transmiți ceva important. Nu comunica din mers și preferabil nici din picioare, nu are același efect.

Pasul 3 – TALK! Abia acum poți spune ceea ce-ți dorești, însă tocmai pentru că ai creeat un cadru potrivit, asigură-te că îi ceri celuilalt părerea despre ceea ce tocmai i-ai spus. Oamenii spun de foarte multe ori “ok” sau “da, am înțeles”, fără să înțeleagă cu adevărat sau fără să fie de acord. În urma oricărei discuții trebuie să reiasă un schimb de idei. De fiecare dată când unul transmite informații, iar celălalt ascultă, riscul de a nu se schimba nimic este în continuare mare.

Pare extrem de simplu, dar te invit în continuare să te gândești de câte ori ai făcut asta în cursul zilei de ieri cu oamenii la care îți dorești să se schimbe ceva în interacțiunile voastre. Dacă o faci des, felicitări! Dacă nu, exersează! De cele mai multe ori ne dorim să delegăm sarcini din mers, să-i spunem unui coleg ceea ce a greșit în două secunde și lucrurile să se corecteze. Este normal să avem astfel de așteptări când totul în jurul nostru se mișcă cu o repeziciune de neimaginat, când suntem conectați non-stop la internet și când avem o listă imensă de sarcini de rezolvat astăzi. Tot ceea ce ne dorim este să salvăm timp. Timpul însă nu poate fi salvat, poate fi irosit sau investit. Folosind STOP-SIT-TALK! îl vei investi de fiecare dată, însă există riscul ca pereții să se simtă foarte neglijați.

Articol scris pentru tine de: Alexandru Molea

Încântați de cunoștință! 🙂 Oamenii faini împărtăşesc ideile bune. Poate i-ar interesa şi pe prietenii tăi informaţia din această pagină. Folosește butoanele din stânga.
Back to Top